IVECO BUS tähistab legendaarsete busside tootmise 125. aastapäeva Vysoké Mýto tehases

 

12. detsember 2020

Ajalooliste ettevõtete Sodomka ja Karosa kodumaana on Vysoke Myto tehas viide tööstussektorile: asukoht 180 km Prahast idas ning pikaajaline kaugsõidubusside ja vagunite tootmise traditsioon alates asutamisest 125 aastat tagasi. Enam kui 3800 töötajaga ja 1700 alltöövõtjaga on see üks suuremaid tööandjaid Tšehhi Vabariigis ja Ida-Euroopas ning Euroopa suurim busside tootja rohkem kui 4000 sõidukiga aastas.

See 125. aastapäeva tähistamine on eeskätt võimalus esile tuua Josef Sodomka juuniori ja tema järeltulijate saavutatud järjepidevat innovatsiooni. Originaalsetest tehnilistest lahendustest on saanud alus uute bussimudelite turule toomiseks, neist paljud on aastakümneid maailmas tuntud ja reisijate poolt hästi vastu võetud: meenutame viit põhimudelit, mis on sündinud IVECO BUS Vysoké Mýto tehases:

Škoda 706 RTO

Kuigi esimene buss väljus kohalikust tehasest 1928. aastal, ei alanud busside tootmine täisjõul enne 1950. aastaid. Sel ajal sai Vysoké Mýto tehase põhiprogrammiks Mladá Boleslavi välja töötatud Škoda 706 RO mudelite tootmine.

Alates 1956. aastast on sellele järgnenud Škoda 706 RTO mudel, üks 1960. aastate Tšehhoslovakkia disainisümboleid. 1960. aastal tehti Karosa tehases esimene liigendbuss Tšehhoslovakkias. Seeriatootmise käigus kuni 1971. aastani ehitati linna-, linnalähiliinide ja kaugsõiduliinide jaoks 14 969 bussi.

Karosa Š 11

Alates 1965. aastast arenes Karosas järk-järgult Š 11 seeria busside tootmine. Selle toote tõstis ülemaailmses mõõtmes juhtkohale silmapaistev omadus, et kogu sõiduk koosnes kuuest valmis põhipaneelist. Kokku ehitati tehases 26 769 Š 11 bussi.

Karosa 700

Edukad ja populaarsed “ŠM-id” vahetati välja uue 700 seeriaga, mille tootmisel kasutati samuti paneelkonstruktsioonide süsteemi. Uuendus seisnes mootori ja ülekandemehhanismi liigutamises tagasilla taha. Seeriatootmise algusest 1981. aastal kuni lõpuni 1999. aastal lahkus tehase väravate vahelt kokku 37 166 sellesse seeriasse kuuluvat erinevat tüüpi sõidukit.

Karosa 900

Pärast ettevõtte erastamist 1993. aastal alustas Karosa uue tooteseeria 900 väljatöötamist. Kõige olulisem Récréo mudel oli esimene buss, millel oli suur mõju Lääne turgudele, eriti Prantsusmaal, Saksamaal ja Itaalias. Tänu 900 seeria olulisele tungimisele uutele turgudele kolmekordistus nende busside tootmine 1995. ja 2006. aasta vahel. Kokku ehitati 13 071 bussi, neist peaaegu pooled eksporditi Prantsusmaale. 

Crossway

Crossway seeria tootmise algus langeb 2006. aastasse ning sellest sai aegamööda kõige edukam kaugsõidubuss, mida on müüdud rohkem kui 45 000 tükki. Linna- või kaugsõiduliinidele mõeldud sõidukid on kuuesilindrilise Iveco mootoriga ning ZF või VOITHi käigukastiga. Suur osa Vysoké Mýtos ehitatud sõidukeid läheb ekspordiks enamikesse Euroopa riikidesse, kuid mitte ainult, kuna see seeria on edukas ka näiteks Aafrikas.

 

IVECO BUS

 
IVECO BUS on CNH Industrial N.V. kaubamärk ning New Yorgi börsil ja Milano Borsa Italianas noteeritud kapitalikaupade ülemaailmne liider. 

IVECO BUS on suur tegija ühistranspordi valdkonnas ja Euroopa juhtivate bussitootjate hulgas ning me kavandame, toodame ja turustame laias valikus sõidukeid, mis vastavad kõigile avaliku ja erasektori ettevõtjate vajadustele:

–    kooli-, kaugsõidu ja turismibussid (Crossway, Evadys ja Magelys)
–    standardsed ja liigendatud linnaliinibussid, sealhulgas spetsiaalsed BRT-versioonid, mis on puhaste tehnoloogiate, näiteks surumaagaasi ja hübriidide (Urbanway ja Crealis) valdkonnas juhtpositsioonil
–    väikebussid kõigi reisijavedude jaoks (igapäevased sõidud)
–    erinevad šassiid keretootjate jaoks.
 

IVECO BUSis töötab üle 5000 inimese kahes tootmisüksuses, Prantsusmaal Annonay’s ja Tšehhi Vabariigis Vysoké Mytos. Mõlemad tehased said 2013. aastal pronksmedali pärast nende WCM (World Class Manufacturing) auditit, mis on rahvusvaheline metoodika tootmisprotsesside juhtimiseks vastavalt parimatele maailma standarditele.

Ulatuslik IVECO BUSi ja IVECO teenindusvõrgustik tagab abi kõikjal maailmas, kus Iveco Busi sõidukid töötavad.

  

Lisateavet IVECO kohta: www.ivecobus.com
Lisateavet CNH Industriali kohta: www.cnhindustrial.com

 

 

Julgesti küsige lisainfot!

Iv Pluss AS
6779060
myyk@ivpluss.ee

www.ivpluss.ee

Škoda 706 RTO

Kuigi esimene buss väljus kohalikust tehasest 1928. aastal, ei alanud busside tootmine täisjõul enne 1950. aastaid. Sel ajal sai Vysoké Mýto tehase põhiprogrammiks Mladá Boleslavi välja töötatud Škoda 706 RO mudelite tootmine.

Alates 1956. aastast on sellele järgnenud Škoda 706 RTO mudel, üks 1960. aastate Tšehhoslovakkia disainisümboleid. 1960. aastal tehti Karosa tehases esimene liigendbuss Tšehhoslovakkias. Seeriatootmise käigus kuni 1971. aastani ehitati linna-, linnalähiliinide ja kaugsõiduliinide jaoks 14 969 bussi.

Karosa Š 11

Alates 1965. aastast arenes Karosas järk-järgult Š 11 seeria busside tootmine. Selle toote tõstis ülemaailmses mõõtmes juhtkohale silmapaistev omadus, et kogu sõiduk koosnes kuuest valmis põhipaneelist. Kokku ehitati tehases 26 769 Š 11 bussi.

Karosa 700

Edukad ja populaarsed “ŠM-id” vahetati välja uue 700 seeriaga, mille tootmisel kasutati samuti paneelkonstruktsioonide süsteemi. Uuendus seisnes mootori ja ülekandemehhanismi liigutamises tagasilla taha. Seeriatootmise algusest 1981. aastal kuni lõpuni 1999. aastal lahkus tehase väravate vahelt kokku 37 166 sellesse seeriasse kuuluvat erinevat tüüpi sõidukit.

Karosa 900

Pärast ettevõtte erastamist 1993. aastal alustas Karosa uue tooteseeria 900 väljatöötamist. Kõige olulisem Récréo mudel oli esimene buss, millel oli suur mõju Lääne turgudele, eriti Prantsusmaal, Saksamaal ja Itaalias. Tänu 900 seeria olulisele tungimisele uutele turgudele kolmekordistus nende busside tootmine 1995. ja 2006. aasta vahel. Kokku ehitati 13 071 bussi, neist peaaegu pooled eksporditi Prantsusmaale. 

Crossway

Crossway seeria tootmise algus langeb 2006. aastasse ning sellest sai aegamööda kõige edukam kaugsõidubuss, mida on müüdud rohkem kui 45 000 tükki. Linna- või kaugsõiduliinidele mõeldud sõidukid on kuuesilindrilise Iveco mootoriga ning ZF või VOITHi käigukastiga. Suur osa Vysoké Mýtos ehitatud sõidukeid läheb ekspordiks enamikesse Euroopa riikidesse, kuid mitte ainult, kuna see seeria on edukas ka näiteks Aafrikas.

 

IVECO BUS

 
IVECO BUS on CNH Industrial N.V. kaubamärk ning New Yorgi börsil ja Milano Borsa Italianas noteeritud kapitalikaupade ülemaailmne liider. 

IVECO BUS on suur tegija ühistranspordi valdkonnas ja Euroopa juhtivate bussitootjate hulgas ning me kavandame, toodame ja turustame laias valikus sõidukeid, mis vastavad kõigile avaliku ja erasektori ettevõtjate vajadustele:

–    kooli-, kaugsõidu ja turismibussid (Crossway, Evadys ja Magelys)
–    standardsed ja liigendatud linnaliinibussid, sealhulgas spetsiaalsed BRT-versioonid, mis on puhaste tehnoloogiate, näiteks surumaagaasi ja hübriidide (Urbanway ja Crealis) valdkonnas juhtpositsioonil
–    väikebussid kõigi reisijavedude jaoks (igapäevased sõidud)
–    erinevad šassiid keretootjate jaoks.
 

IVECO BUSis töötab üle 5000 inimese kahes tootmisüksuses, Prantsusmaal Annonay’s ja Tšehhi Vabariigis Vysoké Mytos. Mõlemad tehased said 2013. aastal pronksmedali pärast nende WCM (World Class Manufacturing) auditit, mis on rahvusvaheline metoodika tootmisprotsesside juhtimiseks vastavalt parimatele maailma standarditele.

Ulatuslik IVECO BUSi ja IVECO teenindusvõrgustik tagab abi kõikjal maailmas, kus Iveco Busi sõidukid töötavad.

  

Lisateavet IVECO kohta: www.ivecobus.com
Lisateavet CNH Industriali kohta: www.cnhindustrial.com

 

Julgesti küsige lisainfot!

Iv Pluss AS
6779060
myyk@ivpluss.ee

www.ivpluss.ee