Iveco Urbanway – läbinisti uus linnabuss

Uut võimast, paindlikku, tõhusat ja pilkupüüdvat Cursor 9 põikimootoriga Urbanway bussi esitleti esmakordselt 2013. aastal UITP kongressil Genfis. Aina mitmekesisemaks muutuva transiitvõrgustikuga sammu pidamiseks esitleti seda Busworld näitusel ka uue Tector 7 pikimootoriga.

Oma 286 hj Tector 7 mootoriga on Urbanway oma eelkäijast (290 hj Cursor 8 mootoriga 12 m Citelis bussist) lausa üle 800 kg kergem, mistõttu on sel 10% suurem reisijate mahutavus ning tulusus on omaniku jaoks samuti suurem.

Urbanway puhul on kasutusel Iveco Busi poolt Euroopa transpordisektorile välja töötatud tõhusad, säästlikud ja kuluefektiivsed lahendused ning on seega oma laialdaste võimalike konfiguratsioonide poolest ülimalt mugav linnaliinibuss.

Bussi täielikult ümberkavandatud struktuur võimaldab pakkuda ühtlasi nii erakordse vastupidavuse kui ka väiksema kaaluga sõidukeid. Kõik terasdetailid on töödeldud katoodkaitsega, mis kaitseb neid pindu rooste eest. Seda töötlust kasutatakse kõikide Iveco Bus busside puhul.

Urbanway buss ühendab endas tehnoloogia ja uue disaini, mis rõhutab kirkust, ohutust ja mitmekesisust igapäevases tegudes.

Värskemat stiili näeb uutes esituledes, millel LED-lampidega päevasõidutuled (DRL), ning uutes tagatulede moodulites (tagatuled, pidurituled, suunatuled ja tagurdustuled), mis samuti LED-lampidega. Need äratuntavad uued elemendid on sõiduki keresse paigutatud maitsekalt ning väljendavad Iveco Busi uut disaini, mis on kasutusele võetud kõikide Euro VI busside puhul.

Seest on Urbanway sisustatud hoolikalt läbi mõeldud detailidega, mille eesmärk on luua reisijate jaoks hubane keskkond. Lõplik viimistlus esindab täiesti uut arusaama kergusest, heledusest ja sooritusest. Uus sisevalgustuslahendus kujutab endast lae all asuvat kahte pikka LED-tulede riba, mida saab vastavalt soovidele erinevate valikutega kohandada: kaks riba kaudseks üldvalgustuseks ja lisaks LED-kohtvalgustid. LED-kohtvalgustid on ka uste kohal.

Parema lahenduse tagamiseks on keskmine uks liigutatud veidi tahapoole (1,5 m2 rohkem seisuruumi sõitjatele) ning lai keskplatvorm võimaldab luua koha kahele ratastoolile.

Sõitjate istmed on iseloomustatavad oma kerge kaalu, moodulpõhise lahenduse ja kerge hooldamise poolest.

Õhuringlussüsteem on paigaldatud lakke, sel on spetsiaalsed õhukanalid sooja ja jaheda õhu ringluseks ning nn õhukardinad uste juures. Seesmiste detailide müravähesus on tagatud tugevate paigaldushaakidega, mis asetsevad paneelidest eraldi. Tulemusena on tunduvalt parem õhuringlus vaikses kabiinis ning seejuures pole mugavuse arvelt tehtud ühtegi kompromissi.

Läbinisti uus Urbanway bussijuhi koht on loodud vastavalt EBSF (European Bus System of the Future) standarditele ja UITP egiidi all, tagades seega parima kombinatsiooni ergonoomikast, ruumikasutusest ja mugavusest. Tulemusena on Urbanway bussis kokku toodud omadused, mis teevad sellest bussist oma klassi parima. Kõrgemale tõstetud juhiiste võimaldab paremat nähtavust ja pingevaba sõidukogemust, kuid kaitseb juhti paremini ka võimalike laupkokkupõrgete korral.

Juhikohale pääseb paremini ligi tänu astmelauale, mis on nüüd erinevalt eelmise bussidesarja puhul kasutatust nelinurkne ja 25% suurem. Juba istudes võib märgata mitmeid teisi mugavust ja ergonoomilisust lisavaid omadusi, nimelt on juhil rohkem ruumi puusade ja põlvede juures, iste on pööratav, gaasipedaal on rippuv, parkimispiduri asend on parem ning DIN-lahtrid on kergesti ligipääsetavad.

Urbanway on saadaval mitmes erinevas pikkuses (10,5 m, 12 m ja 18 m) ning vastavalt soovile kahe, kolme või nelja uksega. Urbanway Euro VI kere versioonid on saadaval lisaks ka mugandatavates variantides, et buss vastavalt oma äranägemisele kujundada. BHNS bussina (Bus à Haut Niveau de Service, Prantsusmaa standard sõitjaid vedavate kollektiivsõidukite mudelitele) on Urbanway puhul ohtralt konfiguratsioone alates põhimudelist kuni preemiumlahendusteni – kokku on üle 3500 võimaliku lahenduse alates suurematest küljeakendest kuni katuseakende lisamiseni, istmete ja viimistlusdetailide erilahendusteni välja.

Iveco Bus on jäänud oma jätkusuutlike sõidukite loomise suunitluse juurde, pakkudes võimalust Urbanway busse soetada ka alternatiiv- ehk surumaagaasil töötavate mootoritega nagu seda on Cursor 8. See Euro VI standarditele vastav mootor võimaldab kasutajal suurendada gaasikütusel sõitvat bussiparki, millel on sama tehnoloogia nagu Euro V / EEV sõidukitel.

Euro VI tehnoloogia on ka diisel-elektrihübriid Urbanway bussidel, suurendades nende väärtust veelgi selliste omadustega nagu Arrive & Go, mis võimaldab peatusesse tulemist ja sealt lahkumist vaid elektrijõul, ilma müra ja heitgaasideta.

Need täiustused kinnitavad Iveco Busi positsiooni hübriidlahenduste eestvedajana kasvuhoonegaaside vähendamisel ja kodanikusõbraliku transpordi pakkumisel.

Tutvu Urbanway tootekataloogiga

KUI SA EI LEIDNUD SOBIVAT LAHENDUST VÕI SOOVID MIDAGI TÄPSUSTADA!

Kuna sõidud ja soovid on erinevad ja kui Te ei leidnud meie kodulehelt endale sobivat lahendust või soovite veel midagi täpsustada, siis võtke meiega julgelt ühendust telefoni teel +372 677 9060 või kirjutades meile myyk@ivpluss.ee