Madala sisenemise ja loodusliku energiaga Crossway: IVECO BUSi uus energialaine

 

Uue, madala sisenemisega loodusliku energiaga Crossway turuletulekuga täiendab IVECO BUS oma linnasiseste ja linnadevaheliste busside valikut, tehes samas edusamme madala heitmetasemega transpordi valdkonnas. Selle uue sõiduki turuletulekuga kindlustab Iveco veelgi oma positsiooni partnerina keskkonnasäästlikus transpordis.

 19.oktoober 2017

Belgias, Kortrijkis toimunud Busworld 2017 messil esmakordselt esitletud madala sisenemise ja loodusliku energiaga Crossway on loodud spetsiaalselt linnasisese ja linnadevahelise reisijateveo probleemide lahendamiseks, täites samas ka keskkonnaalaseid eesmärke. Olles säilitanud omadused, mis on kindlustanud Crossway kategooria edu alates selle turuletoomisest – kasumlikkus ja mitmekesisus – pakub uus versioon ka kõiki alternatiivse sõidusüsteemi eeliseid.

Teerajajana alternatiivsete sõidusüsteemidega busside osas ja mitmeti edukana tänu oma hübriid- ja maagaasil põhinevatele mudelitele, on IVECO BUS nüüd astumas veelgi kaugemale, kohandades oma Crossway bussid viisil, mis võimaldab pakkuda nende loodusliku energiaga versiooni.

IVECO BUSi loodusliku energia kategooria on tõestatud liikuvuse lahendus, mis peab lugu keskkonnast, kasutades maagaasi ja biometaani. See võimaldab tootjal pakkuda valikuid, mis on leebemad nii keskkonnale kui inimeste tervisele. Kategooria on eriti efektiivne saaste ja heitgaaside vähendamise osas. Maagaasi puhul on peente tahkete osakeste tase vähendatud nullilähedaseks ja NOx-heitmete koguseid alandatud rohkem kui kolmandiku võrra. Ka müratase on poole väiksem: erakordset vaikset töötamist kogevad nii juht ja reisijad kui lähedal asuvad inimesed.

Kategooria arvestab ka loodusvaradega, sest see on täielikult ühilduv orgaanilistest jäätmetest valmistatud biometaaniga. Seetõttu kindlustavad IVECO BUSi sõidukid suurepärase ökoloogilise jalajälje ja on konkreetseks sammuks puhtale energiale paratamatu ülemineku suunas. Keskkonnahüved kätkevad endas kasvuhoonegaaside vähenemist kuni 95%. Teiste paljulubavate valdkondade nagu „Power-to-gas“ (elektrist gaasi tootmise) eesmärk on toota sünteetilist metaani elektrienergia abil, mis on pärit sellistest taastuvallikatest nagu tuule- või päikeseenergia. See valdkond kindlustab ka salvestamise ja jaotuse kogu võrgus.

Seega kujutab madala sisenemise ja loodusliku energiaga Crossway endast uut energialainet linnasisese ja linnadevahelise reisijateveo turul, hõlmates nelja peamist omaduste kategooriat.

 

Mugavus ja ligipääsetavus

 Jäädes truuks oma DNA-le, on madala sisenemise ja loodusliku energiaga Crosswayl samad eelised seoses käitlemise, juhitavuse, juhi istekoha ergonoomilisuse, aktiivse ja passiivse turvalisuse (ABS, ASR, ESP, LDWS) ning usaldusväärsuse osas. Linnamudelis (klass 1) pakutakse standardset 12m pikkust versiooni, mis on varustatud kahe või kolme uksega. Buss mahutab kuni 106 reisijat ning sõidusuunas on rohkem istmeid.

Tänu oma madalale põhjale bussi esiosas ja esimese kahe ukse juures on madala sisenemise ja loodusliku energiaga Crossway kergesti ligipääsetav bussi sisenevatele ja sealt väljuvatele reisijatele just oma esimeste ja keskmiste topeltuste tõttu (1200 mm). Tagumisse ossa saab paigaldada ka kolmanda ukse ning elektrilise või manuaalse kaldtee. Bussis on ruumi ka piiratud liikuvusega reisijatele. Uus, mugavamate istmetega versioon muudab sõidu reisijatele meeldivamaks.

Mis puudutab juhi asendit, siis pakub madalama sisenemise ja loodusliku energiaga Crossway juhile ülimat mugavust ja suuremat turvalisust. See on ergonoomiline ja ligipääsetav ning nähtavus on suurepärane. Lisaks on buss üks parimaid salongisisese mürataseme ja panipaikade mahutavuse osas. Automaatkäigukast, mis antud mudelil on standardvarustuses, võimaldab juhile erakordset juhitavust ja mugavust, mis on eriti hinnatud, kui juht peab sageli peatuma.

Juhi tööjaam on saadaval ka VDV juhi töökohana, mida on pakutud kogu mudelivalikule juba kolm aastat: VDV standardi kasutuselevõtt juhialal võimaldab tal alati leida kõik võtmed ja käsud samast kohast. Selle rahvusvahelise standardi peamine eesmärk on pakkuda erakordset mugavust ja turvalisust nii juhile kui sõitjatele.

 

Nutikas disain

Sellel keskkonnasõbralikul sõidukil on eriti tark disain, nimelt tänu katusele paigaldatud surumaagaasi mahutite tõttu. Eksklusiivne omadus – mille kaubamärk on patenteerinud – mis on ühendatud tugevdatud kerega, optimeerib sõiduki raskuskeset, et saavutada suurem stabiilsus teel ja suurem mugavus nii juhi kui sõitjate jaoks.

Selline ühendus annab sõidukile madalaima kogukõrguse turul (3210 mm). Olles diiselmootoriga Crossway LE-ga samasuguse kõrgusega, saab loodusliku energiaga mudelit kasutada probleemivabalt sellistes kohtades, nagu sillad või tunnelid just nii, nagu juba kasutuselolevaid sisepõlemismootoriga sõidukeid.

Lisaks ei vähenda selline ühendus salongisisest kõrgust, mis on endiselt samaväärne Crosswayga (2264 mm).

Kogumahutavusega 1260 liitrit (4315 liitrised mahutid) läbib sõiduk 500-600 km sõltuvalt kasutamise tüübist.

CURSOR 9 diiselmootori ruum, mis loodusliku energia mudeli puhul on dubleeritud, lihtsustab hooldust ja seetõttu ka operaatori tööd. See sõiduk on teretulnud täiendus nii vedajate garaaži kui autoparki. Sõiduki saabumise lihtsustamiseks tuletab IVECO BUS meelde, et ettevõte pakub maagaasiga sõidukitele spetsiifilisi koolitusmooduleid, sh ettevaatusabinõusid sõiduki kasutamiseks, teavet mootori kohta ja juhiseid nende sõidukite kasutamiseks.

 

Kasumlikkus ja kasutuslihtsus

Madala sisenemise ja loodusliku energiaga Crossway on oma klassis madalaimate ülalpidamiskuludega sõiduk – kulud võrduvad linnadevahelise sõiduki kuludele, kuid omadused on samad, mis linnasisesel bussil.

360 hj IVECO CURSOR 9 NP, 1620 Nm pöördemomendiga varustatud mootoriga madala sisenemise ja loodusliku energiaga Crossway on eriti keskkonnasõbralik: jõudu annab talle surumaagaas, kuid ta võib töötada ka biometaaniga.

Tänu uuele CURSOR 9 NP mootorile, on kütusekulu väiksem ja hooldusvälp kuni 50% pikem kui diiselsõidukil.

Kui katusel asuvaid mahuteid on vaja hooldada, avaneb kaheosaline kaas laialt lahti, nii et juurdepääs on tagatud kõikidele koostisosadele (saab teha survetorude visuaalset kontrolli, asendada solenoidklappe jne), mis lihtsustab hooldust ja annab olulist ajavõitu, võimaldades ka vihmavee äravoolu.

Crossway LE NPO linnaversiooni saab näha Courtrai messil. See on varustatud kolme uksega, millest kaks (eesmine ja keskmine) on topeltuksed (1200 mm) ja avanevad sissepoole. Buss on varustatud 39 istmega ja mahutab koos kokku 92 reisijat koos juhiga.

Samuti on saadaval Crossway madala sisenemise ja loodusliku energiaga Crossway linnadevaheline mudel (klass 2).

 

 

IVECO BUS

 IVECO BUS on New Yorgi ja Milanos asuval Borsa Italiana börsil noteeritud kapitalikaupade ülemaailmse liidri CNH Industrial N.V. kaubamärk.

 Olles üks suurimaid ettevõtteid ühiskondliku transpordi valdkonnas ja juhtivaid liinibusside ja reisibusside tootjaid Euroopas kujundab, toodab ja turustab IVECO BUS suurt hulka erinevaid sõidukeid, mis vastavad kõikidele riigi- ja erasektori operaatorite nõudmistele:

– koolibussid, linnadevahelised ja reisibussid (Crossway ja Magelys)

– standard- ja liigendbussid linnas, sh BRT-le mõeldud versioon, tugeva juhtpositsiooniga sellistes keskkonnasäästlikes tehnoloogiates nagu CNG ja hübriidid (Urbanway ja Crealis)

– minibussid kõikideks reisijatevedudeks (Daily)

– erinevad kered kereehitajatele.

 IVECO BUSis töötab üle 5000 inimese kahes tootmisüksuses: Annonays, Prantsusmaal ja Vysoké Mytos, Tšehhi Vabariigis. Mõlemale tehasele omistati 2013. aastal pronksmedal pärast WCM (World Class Manufacturing) auditeid, mille sisuks on rahvusvaheline metoodika tootmisprotsesside haldamisel vastavalt parimatele maailmastandarditele.

IVECO BUSi ja IVECO ulatuslik teenindusvõrk tagab abi üle maailma, kus iganes Iveco Busi sõidukid töötavad.

 

Lisainfo IVECO kohta: www.ivecobus.com

Lisainfo CNH Industriali kohta: www.cnhindustrial.com